סילבוס ו לקורס "המוח האנושי ופסיכולוגיה" -עמית אברון
10.11.25 המוח החשמלי: מהו הנוירון (תא העצב) כיצד הוא מייצר חשמל ומעביר מידע לסביבתו?
מה קורה כאשר התקשורת החשמלית משתבשת: במקרה של טרשת נפוצה ואפילפסיה.
האם יש דרך לשיפור תפקוד המוח באמצעות התערבות חשמלית?
כיצד מטפלים באמצעות חשמל –בדיכאון והתמכרויות?
17.11.25 ממעמקי הנפש למעמקי המוח: נצלול אל עומק המוח ואל המערכת הלימבית
האחראית לדחפים והמוטיבציות האנושיות כגון רעב וצמא,
תוקפנות ופחד, מיניות והתמכרות לסמים ועינוגים.
כיצד מערכת זו קשורה לתורת הנפש של פרויד?
1.12.25 אינטליגנציה ויצירתיות במוח האנושי: מהן המערכות המוחיות המאפשרות חשיבה לוגית, שיטתית ,עמוקה ומסודרת,
אך מאידך גם חשיבה ספונטנית, יצירתית ו"מחוץ לקופסה"? ה
אם אפשר לאבחן אינטליגנציה לפי מבנה המוח, והאם ניתן לשפר אותה באמצעים חיצוניים?.
8.12.25 מוזיקה, מוח ורגש: מדוע מוזיקה מעוררת בנו רגשות כה עזים?
היכן במוח מתבצע עיבוד של צליל ומהם הכימיקלים המופרשים במוח בעת האזנה למוזיקה ובעת רגעי שיא מוזיקליים.
האם מוח של מוזיקאי מקצועי שונה ממוח של אדם רגיל?
כיצד משתמשים במוזיקה לשיפור זכרון, לשכנוע שיווקי ואף ברומנטיקה
19.1.26 הזיכרון האנושי והמוח: מהם המחסנים השונים בזיכרון האנושי?
כיצד גורמים לאכסון טוב יותר של החומר הנלמד? כיצד נוצר זיכרון חדש במוח,
וכיצד מחלת האלצהיימר פוגעת בזיכרון. האם הזכרון האוטו-ביוגרפי הוא מהימן?
והאם אפשר "להשתיל" זכרון על ארוע שלא קרה ?
26.1.26 מיתוס ואמת במוח האנושי: האם אנו משתמשים רק ב 10% מהמוח שלנו?
האם מוח ימין ומוח שמאל ממלאים תפקידים שונים? האם הלב, ולא המוח, הוא משכן הרגשות?
עד כמה שונה המוח הגברי מהמוח הנשי? והאם "בייבי מוצרט" יכול לשפר את התפקוד המוחי של תינוקות?
מדיניות ביטול קורס:
ראה בתקנון ביטולים בדף קתדרה באתר